• Frågor & Svar


Frågor & Svar

Jag vill veta vilka personuppgifter ni har om mig, hur går jag till väga?
Maila oss på info@pyzzlix.se så sänder vi dig de uppgifter vi har sparat om dig. Vill du, kan vi på din begäran ta bort dig ur registret, maila oss på info@pyzzlix.se. Det innebär att du inte längre kommer att ta del av nyheter om du skulle ha registrerat dig för detta.

Vad gör ni med de personuppgifter ni har om mig?
Vi använder dem i vårt dagliga arbete för att fullföra vårt åtagande gentemot dig som kund. Det är endast Pyzzlix som tar del av dessa uppgifter och vi delar inte med oss av dessa uppgifter på något vis.

Jag fann fler produkter jag vill köpa, men jag har redan hunnit avsluta min order, kan jag komplettera min beställning?
Ja, så länge vi inte hunnit skicka iväg din beställning kan vi alltid komplettera din order. Kontakta oss via webbshopen under flik ”Kontakta Oss” eller skicka ett mail på info@pyzzlix.se om du vill komplettera en redan lagd order.

Jag vill skicka min beställning som present till en annan adress, kan ni ordna det?
Absolut! Skriv bara i meddelande rutan att det skall vara en present och till vem och vilken adress det skall skickas så fixar vi det.

Kan man beställa från utlandet?
eButiken hanterar för närvarande endast svensk valuta. Men du som inte bor i Sverige kan alltid använda dig av betalsättet "Förhandsbetalning". Då överför du pengar direkt till vårt bankgiro 597-1817 och vi har då lyckats krångla oss förbi att e-butiken inte kan hantera utländsk valuta. Ta gärna kontakt med oss innan du som inte bor i Sverige lägger en order, så det blir rätt med frakt och valutakurs.

Hur lång leveranstid har ni?
Pyzzlix arbetar för att hålla nere leveranstiden. Vårt mål är att packa och sända ordrar som betalts via kort och faktura samma dag. För att detta skall vara möjligt krävs att ordern är oss tillhanda absolut senast kl 13.00. Vi tar även emot skärmdumpar som "kvitto" på att du betalt för dig som betalar med förskott för att skynda på leveransen åt dig.

Min order är betald sedan flera dagar men jag har ännu inte fått några produkter, vad har hänt?
Kontakta oss, om du börjar känna oro över att din order inte kommer fram till dig. Pyzzlix tar då kontakt med transportföretaget för att påbörja en sökning av din försändelse.

Jag upptäckte att jag fått fel produkt, vad gör jag?
Kontakta Pyzzlix för att göra oss uppmärksamma på att vi skickat dig fel vara. Vi står naturligtvis för frakt av den faktiskt beställda produkten och returfrakten för den felsända produkten.

Embalaget som försändelsen kom med var så trasig att mina produkter är skadade, vad gör jag?
Detta skall genast reklameras hos Posten. Kontakta ditt lokala postkontor för en reklamation. Kontakta även Pyzzlix så hjälper vi dig med nya produkter.

Jag upptäckte att produkten var trasig först efter att jag öppnat förpackningen, får jag reklamera produkten?
Självklart får du reklamera en produkt som var skadad redan vid köp. I bland krävs det att förpackningen bryts för att man skall upptäcka skadan. Du har rätt att reklamera en vara i upp till tre (3) år efter inköpet, men dock senast inom två (2) månader från det att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet (Konsumentköplagen). Uppstår felet inom sex månader från inköpsdatum, anses felet vara ursprungligt och vi är tvungna att åtgärda felet för dig, om vi inte kan bevisa att felet uppstått via yttre påverkningar, som t.ex. felaktig användning.

Jag insåg efter att jag brutit förpackningen att jag inte ville ha produkten, kan jag åberopa Distanshandelslagen och min rätt till ångerrätt?
Tyvärr kan vi inte godta att en förpackning brutits om den skall återlämnas. Det är rätt att du har rätt till ångerrätt i 14 dagar då du handlat i vår eButik. Ångerrätten skall skydda konsumenter som utsätts för svåra situationer i samband med sitt köp och den ger dig möjlighet att få hem produkten för att göra en bedömning av den. Men vi anser att du, utan att bryta förpackningen, kan göra en bedömning om produkten motsvarar de förväntningar du haft på den.

Har Pyzzlix något nyhetsbrev som jag kan ta del av?
Visst har vi det. I spalten till höger på skärmen finns möjlighet att börja prenumerera på våra nyhetsbrev. Ange bara din e-postadress så kommer nyhetsbrev till dig när vi sänder sådana.